iklan

Saturday, June 1, 2013

Contohi Sultan Brunei

Pada diri saya la ye.., ini pendapat peribadi saya la ye..., walaupun saya bukan orang Brunei, tapi saya sama Islam macam beliau juga orang yang kat sebelah saya ni..

Beliau la PEMIMPIN yang bijaksana, cerdik lagi cendikiawan. Dia memang bermewah, kereta dan motorsikal aje hampir 4,000 buah. Tapi dia

membelanjakan pendapatan negara dia ke jalan Allah juga. Sebab tu negara dia makmur. Dia buat rumah kat rakyat dia. Dia buka istana dia utk rakyat masuk bila tiba bulan Ramadhan. Dia mudahkan rakyat dia. Bandar Seri Bagawan tak ada clubbing area utk orang gi mabuk. Tak ada premis Magnum 4D.

Apabila negara ditakbir dengan baik, maka tak akan ada orang yang nak merungut, tak ada orang yang nak keluar buat demo kat jalanraya. Jadi the root cause goes all the way to the TOP, not DOWN below, walaupun disebut "root"... / The problem comes from the TOP. Think about it.. 


*Petikan dari seorang ilmuan..





LinkWithin

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved KorpustanpaSempadan.blogspot.com

Powered By Korpus tanpa Sempadan
.